CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2022 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

SZAKMAI ÖSSZEFOGLALÓK

Érintésmentesség: a turisztika legújabb kihívása
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A járványhelyzet átmeneti javulását követő 2022-es nyári szezon kedvező lehetőséget kínál a vendéglátás és a szállodaipar újragondolására. Az érintésmentes kiszolgálás, a home office integrálása a foglalkoztatásba, továbbá a fokozatos személyre szabás lehetnek azok a fő kihívások és igények, melyeknek a legrövidebb időn belül meg kell felelnie az ágazatnak.

2022. április 22.

A hazai vendéglátásban is folyamatosan növekvő igény van – de a COVID-19 megjelenése óta szinte kikerülhetetlen – az érintésmentes technológia alkalmazására, bevezetésére. Az érintésmentes technológia évek óta egyenletesen növekszik a szállodai piacon, elsősorban a maga kényelmével és képességével, hogy személyre szabja a vendég fogadásának és távozásának élményét. 

A járványhelyzet hatására az érintésmentes technológia a kényelmi luxusból egészségügyi szükségletté vált. 

Az érintésmentesség a hagyományos, recepciónál történő – sokszor sorbaállással járó – bejelentkezéshez képest a távolságtartás lehetőségét kínálja. Egy 2021-ben végzett kutatás arra kereste a választ, hogy a vendégek bizalmát mely technológiák alkalmazása növelné leginkább. A szakemberek számára nem meglepően, a válaszadók 41%-a az érintés nélküli technológiát, például az önkiszolgáló bejelentkezést  és a digitális fizetési felületeket helyezte a lista élére. Ez a trend 2022-ben csak folytatódni, erősödni fog. 
Az érintésmentes, önkiszolgáló bejelentkezési lehetőséget biztosító PMS alighanem nélkülözhetetlen azon szállodák számára, melyek sikert remélnek a járvány utáni időszakban. Az érintés nélküli technológia bevezetése a hagyományos recepciós pult mellett – vagy annak felváltásával – a vendégek számára választási lehetőséget biztosít a fogadás és elutazás élményében, hogy önmaguk végzik el a teljes mértékben érintésmentes szállodai bejelentkezést okostelefonjuk, illetve a hallban elhelyezett kioszk, vagy egy kedves, tablettel rendelkező alkalmazott segítségével.

A mobil bejelentkezés  lehetővé teszi a vendégek számára, hogy bejelentkezzenek a szállodába és hozzájussanak szobájukhoz kevesebb, mint 60 másodpercen belül, míg az okos-kioszk használata a recepció kihagyásának lehetőségét biztosítja, és újragondolhatóvá teszi a szállodai hallt, mint a kapcsolattartás, étkezés és közösségi iroda  területét úgy, hogy a higiénia és a társadalmi távolságtartás tökéletesen biztosított mind a vendégek, mind a személyzet számára. Az érintésmentes bejelentkezés képes értékes időt és erőforrásokat megtakarítani a kisebb szállodai munkaközösségek számára, hagyva, hogy a szállásadó mindössze 5 kattintás és 30 másodperc alatt bejelentkeztethesse a vendéget, annak tartózkodási helyétől függetlenül.

Az érintésmentes technológia azonban nem csak a bejelentkezés, kijelentkezés, a szobazár nyitása és a fizetés területén elvárt, hanem a vendégek tartózkodás alatti kiszolgálásában is. 

A vendégek által letölthető applikációk lehetővé teszik, hogy kérdéseikre gyors választ kapjanak, hogy a szobai táblagépen keresztül kiválasszák és megrendeljék a szobaszervíztől a reggelit, ebédet, vacsorát, a concierge-től színházjegy beszerzését, városnézés intézését kérjék.  

Személyre szabott vendégélmény és a „bosszúból utazók” csalogatása

Tudjuk, hogy a személyre szabás kezdete az érintésmentes bejelentkezés: azok a szállodák, melyek egy-két nappal a vendég érkezését megelőzően célzott, automatizált ajánlatokat küldenek jobb szobákra és kényelmi szolgáltatásokra vonatkozóan közvetlenül a vendégek okostelefonjára, a bejelentkezés élményének birtokában személyre tudják szabni és emelni a vendég tartózkodásának élményét, és emellett, ennek hatására többletbevételre is szert tudnak tenni. Azok a szállodák, amelyek kialakítják a vendégek rendelkezésére álló kioszkokat, áttervezhetik a szállodai hallt, ezáltal bemutatva márkájuk hitvallását, esztétikáját és rendeltetését, bármit hozzáadhatnak a térhez az éttermektől és társalgóktól kezdve az interaktív művészeti installációkon át a pénzért értékesíthető közös munkaterekig.

De ez csak a kezdet: itt lép be a „dolgok internete”, mely egy olyan világot ígér, ahol a személyre szabható és összefüggő tárgyak és érintési pontok száma egyre csak nő. 

A technológia alkalmazásában élén járó szállodák már szobai tableteket biztosítanak vendégeik részére, ami lehetővé teszi számukra, hogy mindent személyre szabjanak a hőszabályozótól és gépesített ablakrolótól kezdve a hangulatvilágításig és változatos szórakozásig. A felhő alapú PMS képes az összes ilyen érintési pontot egy széleskörű vendégprofillá egyesíteni, ami később információt tud szolgáltatni a szállodai személyzet és további technológiai platformok számára. A felhő alapú PMS az ügyfélkapcsolati menedzsertől  kezdve, a mesterséges intelligenciával kiegészülve segítséget nyújthat a vendégek költési szokásainak és a szállodák jövőbeli bevételeinek előrejelzésében és optimalizálásában.
Az érintésmentes kiszolgálás, a napi/óránkénti foglalások, a fokozatos személyreszabás és a mindinkább összefüggő érintőpontok igénye a zökkenőmentesen rugalmas és méretre szabható felhőalapú és mobil PMS fontosságára mutat rá. Jelenleg ez egy olyan PMS-be való befektetést jelent, ami nem csak nyitott Alkalmazási Program Felületek felépítésére épül, hanem felhasználja az egyszerűsített és erőteljes webes visszahívásokat, hogy elősegítse a hatékony, pontos és közel valós idejű felületek közötti adatcserét. A jövőben azonban a szállodai PMS sokkal többre lesz képes, mint a szobák és szobaárak kezelése, egy olyan központi csomóponttá fog válni, ami személyre szabja (és jövedelmezővé teszi) a szálloda számtalan eszközét és vendég érintkezési pontját. Ebben az értelemben 2022 az átalakulás évének tekinthető: Az utazók elvárása több, mint egy eredményesen és jól üzemelő szálloda. Egy fokozott és intelligens vendégélményre vágynak, ami zökkenőmentesen elérhető és kifejezetten az ő egyedi igényeikre és elvárásaikra szabott.

 

Bártfai Endre 

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

25

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR