GAZDASÁGI HÍREK
2017. július 1-től az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automatákba Automata Felügyeleti Egységet (AFE) kell beszereltetni. Az AFE beszerelését, és folyamatos működtetését a Magyar Posta, mint felügyeleti szolgáltató végzi. A 2017. július 31-én megjelent NGM rendelet szerint lehetőség van az AFE árát, valamint a telepítés költségeit érintő támogatás igénybevételére.
A 31/2016. NGM rendelet (továbbiakban: NGM rendelet) alapján 2017. július 1-től az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automatákba annak üzemeltetői egy tanúsított Automata Felügyeleti Egységet (továbbiakban: AFE) kötelesek beszereltetni. Az AFE egy automatába szerelt, önállóan elkülöníthető, zárt, elektronikus adattároló és adatkommunikációs egység, mely az Art. 22/D. §-a szerinti előírások alapján meghatározott adattartalmú elektronikus nyilvántartásokat tartalmazza, továbbá a felügyeleti szolgáltató által üzemeltetett informatikai rendszer részeként biztosítja és ellátja az automata és a NAV közötti adatkommunikációt.
A jogszabályban meghatározott felügyeleti szolgáltatást az NGM rendelet 25. §-a szerinti felügyeleti szolgáltatói szerződés alapján a Magyar Posta nyújtja 2017. július 1-től. A felügyeleti szolgáltatás részletes igénybe vételi feltételeit a Magyar Posta által kiadott Általános Szerződési Feltételek tartalmazza, mely az alábbi linken érhető el: https://posta.hu/static/internet/download/EASZF_II_Felugyeleti_szolg_ASZF.pdf
A Magyar Posta a felügyeleti szolgáltatás keretében az automaták forgalmi adatainak rögzítésének és NAV felé történő szolgáltatásának technikai lebonyolítását végzi az Automata Felügyeleti Egység automatába történő beszerelésével, és az automata működése során történő folyamatos működtetésével (ide értve a szervizelést, karbantartást és az éves felülvizsgálatot).
A szolgáltatás a felügyeleti szolgáltatói szerződés megkötésével vehető igénybe. A szerződés kiterjed az üzemeltetéshez szükséges egység(ek) megrendelésére, beszerelésére, üzemeltetésére és karbantartására.
A szerződéshez szükséges dokumentumok kitöltése az alábbi oldalról kezdeményezhető: https://posta.hu/uzleti_partnerek/automata_felugyelet
A nemzetgazdasági miniszter 20/2017. (VII. 31.) NGM rendelete értelmében az automataberendezések Üzemeltetői számára lehetőség van az AFE árát, valamint a telepítés költségeit érintő támogatás igénybevételére.
A gépenként 120 ezer forintos összeghez – amely magában foglalja a felügyeleti egység árát, a telepítéssel összefüggő valamennyi díjat és költséget – a vállalkozók a legegyszerűbben juthatnak hozzá. Mindössze a lehető leghamarabb szerződést kell kötniük a Magyar Postával, mint felügyeleti szolgáltatóval, amely a felügyeleti egység szerelésén túl a támogatás igénylését is intézi. A szolgáltatónak kell elszámolnia a vállalkozóknak nyújtott támogatási előleggel 2018. január 31-ig.
A támogatás igényléséhez az állami támogatásra jogosult Üzemeltetőnek két dokumentumot (nyilatkozat a csekély összegű támogatás igénybevételéhez, köztartozásmentes adózói minőségről szóló igazolás vagy nemleges adóigazolás) szükséges átadni vagy postai úton megküldeni a Magyar Posta, mint felügyeleti szolgáltató részére.
A támogatás igénybevételének egyik leglényegesebb feltétele az, hogy a felügyeleti egységet az automatákba legkésőbb 2017. november 30-ig a szolgáltató telepítse, majd ezt követően üzemeltesse.
(Adópraxis Szerkesztőség)
További hírek
Ismét élesítik a nemzeti tengelysúlymérő rendszert
Kisteherautó-lízing nyomán felmerülő kérdések
Elvesztett átalányadózás: de mikortól?
A haszonélvezet megszüntetése
A nyugdíjbiztosítási nyilvántartás adattartalma
Otthonról dolgozó, gyesen lévő vállalkozó
Őstermelői támogatás könyvelése
Ügyfélkapu+ a legfontosabb kérdés
Ingatlanközvetítés áfája
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.
Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.
Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről
Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Rendelkezik érvényes előfizetéssel?
Igen
Nem
Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek
Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:
26
AKTUÁLIS ESEMÉNYEK
SZAKMAI KLUBJAINK
ADÓNAPTÁR