GAZDASÁGI HÍREK

A kormány 120 ezer forint támogatást ad az étel- és italautomatások üzemeltetőinek
A hír több mint 30 napja nem frissült!

2017. július 1-től az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automatákba Automata Felügyeleti Egységet (AFE) kell beszereltetni. Az AFE beszerelését, és folyamatos működtetését a Magyar Posta, mint felügyeleti szolgáltató végzi. A 2017. július 31-én megjelent NGM rendelet szerint lehetőség van az AFE árát, valamint a telepítés költségeit érintő támogatás igénybevételére.

2017. augusztus 14.

A 31/2016. NGM rendelet (továbbiakban: NGM rendelet) alapján 2017. július 1-től az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automatákba annak üzemeltetői egy tanúsított Automata Felügyeleti Egységet (továbbiakban: AFE) kötelesek beszereltetni. Az AFE egy automatába szerelt, önállóan elkülöníthető, zárt, elektronikus adattároló és adatkommunikációs egység, mely az Art. 22/D. §-a szerinti előírások alapján meghatározott adattartalmú elektronikus nyilvántartásokat tartalmazza, továbbá a felügyeleti szolgáltató által üzemeltetett informatikai rendszer részeként biztosítja és ellátja az automata és a NAV közötti adatkommunikációt.

A jogszabályban meghatározott felügyeleti szolgáltatást az NGM rendelet 25. §-a szerinti felügyeleti szolgáltatói szerződés alapján a Magyar Posta nyújtja 2017. július 1-től. A felügyeleti szolgáltatás részletes igénybe vételi feltételeit a Magyar Posta által kiadott Általános Szerződési Feltételek tartalmazza, mely az alábbi linken érhető el: https://posta.hu/static/internet/download/EASZF_II_Felugyeleti_szolg_ASZF.pdf

A Magyar Posta a felügyeleti szolgáltatás keretében az automaták forgalmi adatainak rögzítésének és NAV felé történő szolgáltatásának technikai lebonyolítását végzi az Automata Felügyeleti Egység automatába történő beszerelésével, és az automata működése során történő folyamatos működtetésével (ide értve a szervizelést, karbantartást és az éves felülvizsgálatot).

A szolgáltatás a felügyeleti szolgáltatói szerződés megkötésével vehető igénybe. A szerződés kiterjed az üzemeltetéshez szükséges egység(ek) megrendelésére, beszerelésére, üzemeltetésére és karbantartására.

A szerződéshez szükséges dokumentumok kitöltése az alábbi oldalról kezdeményezhető: https://posta.hu/uzleti_partnerek/automata_felugyelet

A nemzetgazdasági miniszter 20/2017. (VII. 31.) NGM rendelete értelmében az automataberendezések Üzemeltetői számára lehetőség van az AFE árát, valamint a telepítés költségeit érintő támogatás igénybevételére.

A gépenként 120 ezer forintos összeghez – amely magában foglalja a felügyeleti egység árát, a telepítéssel összefüggő valamennyi díjat és költséget – a vállalkozók a legegyszerűbben juthatnak hozzá. Mindössze a lehető leghamarabb szerződést kell kötniük a Magyar Postával, mint felügyeleti szolgáltatóval, amely a felügyeleti egység szerelésén túl a támogatás igénylését is intézi. A szolgáltatónak kell elszámolnia a vállalkozóknak nyújtott támogatási előleggel 2018. január 31-ig.

A támogatás igényléséhez az állami támogatásra jogosult Üzemeltetőnek két dokumentumot (nyilatkozat a csekély összegű támogatás igénybevételéhez, köztartozásmentes adózói minőségről szóló igazolás vagy nemleges adóigazolás) szükséges átadni vagy postai úton megküldeni a Magyar Posta, mint felügyeleti szolgáltató részére.

A támogatás igénybevételének egyik leglényegesebb feltétele az, hogy a felügyeleti egységet az automatákba legkésőbb 2017. november 30-ig a szolgáltató telepítse, majd ezt követően üzemeltesse.

 

(Adópraxis Szerkesztőség)

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

21

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR