JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK - JOGSZABÁLYI KÖRKÉP
Megszületett a megállapodás az Európai Parlament és a Tanács között az Európai Bizottság mezőgazdasági termékek belső piacon és harmadik országokban történő megismertetésével és promóciójával kapcsolatos új jogszabályról.
A most elfogadott, és 2016. január 1-től hatályba lépő új szabályozás következtében az eddigieknél várhatóan jóval több magyar vállalkozás tud majd sikerrel pályázni a promóciós forrásokra. A program összköltségvetése a 28 tagállamra vetítve 2016-tól évenkénti fokozatos emelkedéssel 61 millió euróról 200 millió euróra emelkedik 2019-re, illetve 2020-ra. Az uniós társfinanszírozási arány a jelenlegi 50%-ról 70%-ra emelkedik az unió területén megvalósuló egyszerű promóciós programoknál. Ez az arány az EU-n kívüli harmadik országokba irányuló, valamint a több ország részvételével megvalósuló összetett programoknál 80%-ra, piaci zavarok vagy más krízishelyzet esetében 85%-ra emelkedik. Mindezek eredményeképpen nagyobb lehetőség nyílik a magyar mezőgazdasági termékek unión kívüli harmadik országokban, így a feltörekvő keleti piacokon történő megismertetésére, amely összhangban áll a kormány keleti nyitás stratégiájával.
A támogatható termékek köre is bővült. A jövőben az eddigiek mellett többek között támogatható lesz a sör, a csokoládé, a pékáruk, a különböző növényi kivonatok, a csemegekukorica vagy a gyapot is. Magyar szempontból jelentős eredmény, hogy a harmadik országokban az oltalom alatt álló eredet megjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelöléssel ellátott borok promóciója önállóan is támogatható lesz. Az unión belül ezek a borok csak más termékkel összekapcsolva élvezhetnek majd támogatást. Magyar kérésre került be a javaslatba a halászati és akvakultúra termékek promóciójának lehetősége, amely más termékekkel összekapcsolva lesz támogatható. Magyarország és a visegrádi országok közös agrárdiplomáciai sikere, hogy az uniós minőségrendszerek mellett a nemzeti minőségrendszerek promóciójának támogatására is lehet majd pályázni a jövőben. Szintén újítás, hogy megfelelő korlátok között ugyan, de az egyes márkák valamint a származás is nevesíthető lesz a promóciós kampányokban.
A tárgyalások során Magyarország mind a Tanácsban, mind az Európai Parlamentben mindvégig aktív szerepet játszott, amelynek eredményeképpen több kérdésben érdemi alakítója tudott lenni a szabályozásnak. A visegrádi országok elnöki tisztségét betöltve, januárban magyar kezdeményezésre Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Bulgária, Szlovénia és Magyarország közös nyilatkozatban határozta meg a javaslattal kapcsolatos legfontosabb célkitűzéseit, amelyek többsége bekerült a végső szabályozásba is.
A Vidékfejlesztési Minisztérium bízik benne, hogy a most elfogadott szabályozás eredményeképp a jövőben a magyar vállalkozások nagyobb számban tudnak majd részt venni a programban és egyben arra biztat mindenkit, hogy 2016-tól pályázzanak a promóciós programokban való részvételre.
(Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)
További hírek
Beruházási és adókedvezmények kis- és középvállalkozásoknak 2025-ben
Tárgyi eszköz beszámítása
Számos új lehetőséggel bővül a cafeteria 2025-től
Egyéni vállalkozóként autót lízingel
Újkatás kft. ügyvezetője
Rokkantnyugdíjas őstermelő adókötelezettsége
Mit változtat meg az új összegű minimálbér?
A bizalmi vagyonkezelés adójogi és számviteli elszámolásának főbb szempontjai
Szabálytalan építmények fennmaradásának szabályai
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.
Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.
Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről
Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Rendelkezik érvényes előfizetéssel?
Igen
Nem
Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek
Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:
25
AKTUÁLIS ESEMÉNYEK
SZAKMAI KLUBJAINK
ADÓNAPTÁR