GAZDASÁGI HÍREK
Fenntartással kezeljék a fogyasztók azokat a cégminősítő jelzéseket, amelyeket például az internetes vásárlásaik során vagy valamely szolgáltató kiválasztásakor vesznek figyelembe – hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Nem biztos ugyanis, hogy ezeket a minősítéseket megalapozott kritériumok alapján ítélték oda, így az félrevezető is lehet a fogyasztó számára és indokolatlan előnyökhöz juttathatja a vállalkozást.
Az Ügyfélvélemény-vizsgálati Központ Kft. például tisztességtelen kereskedelmi és üzleti gyakorlatot folytat a „Megbízható cég” megjelölés használatakor – közölte a GVH, mivel e minősítést csupán internetes keresések alapján ítéli oda, így megalapozatlanul állítja az általa megvizsgált cégekről, hogy azok megbízhatók. Emiatt a cégre hétmillió forint bírságot szabtak ki, egyúttal eltiltották a jogsértő magatartás folytatásától.
A kft. 2014 decembere óta folyamatosan hirdeti a „Megbízható cég” minősítést igazoló tanúsítványt egy ezt jelölő matricával, direktmarketing-levelekkel és telefonhívásokkal, valamint internetes oldalain. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a kft. nem rendelkezik egyértelmű, írásba foglalt kritériumokkal a tanúsítvány kiállításának szempontjairól, és nem ad következetes és világos tájékoztatást sem a „Megbízható cég” tanúsítvány megszerzéséhez szükséges vizsgálatról.
A vállalkozás csupán arra alapozza a megjelölés alkalmazását, hogy egy adott internetes keresőmotorral bizonyos, a megbízhatatlanságra utaló szavak (szélhámos, félrevezető, simlis, becstelen, megtévesztő, kókler stb.) és a vizsgált cég nevének együttes találataira keres rá.
Abban az esetben, ha nincs találat, az adott céget megbízhatónak nyilvánítja, és kiállítja számára a „Megbízható cég” tanúsítványt, ellenérték fejében. A kft. azonban nem rendelkezik egyéb ismeretekkel a minősített cégek becsületességéről, üzletpolitikájuk hitelességéről vagy cégvezetésük etikusságáról és tisztességességéről – figyelemmel a tanúsítvány állításaira is. Így a GVH döntése szerint az Ügyfélvélemény-vizsgálati Központ Kft. megtévesztette mind a fogyasztókat, mind a vállalkozásokat a tanúsítvánnyal és az ahhoz kapcsolódó hirdetéseivel.
Nincs díja a felszólításnak
A Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület bíróság előtt támadta meg az UPC Magyarország Kft. fizetési felszólítás díjával összefüggő szerződési feltételeit mind a kábeltelevízió-, mind az internet-, mind a telefonszolgáltatással kapcsolatosan. A bíróság jogerős ítéletében megállapította, hogy a társaság jogtalanul számol fel minden kiküldött fizetési felszólítása után az ügyfélnek plusz 600 forintot költségtérítésként.
magyaridok.hu
További hírek
Az örökbefogadói díj a társadalombiztosítás rendszerében
Új szabályok a sertés ágazat támogatásaiban: mi vár a gazdákra?
Visszaváltási díj a számvitelben
A szerző tevékenység tb-kérdései
Szolgalmak és a szolgáló telek kisajátítása
A NAV 2024-es ellenőrzési terve – mi történik, ha az adóhatóság mulaszt?
Két vagy több munkáltató által nyújtott kölcsön
A polgármesteri munkakör átadása
A több munkáltató által létesített munkaviszony
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.
Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.
Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről
Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Rendelkezik érvényes előfizetéssel?
Igen
Nem
Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek
Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:
20
AKTUÁLIS ESEMÉNYEK
SZAKMAI KLUBJAINK
ADÓNAPTÁR