//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

GAZDASÁGI HÍREK

A NAV július elsején indítja élesben az e-számlarendszert
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nagy erőkkel dolgozik az e-számlarendszer kialakításán, hogy július 1-én zökkenőmentes legyen az átállás, a következő nagy feladat a vállalkozások áfabevallás-tervezetének kiajánlása lehet - mondta Tállai András csütörtökön Gyulán, ahol NAV adóügyi ügyfélszolgálati ablakot adtak át a kormányhivatalban.

2018. január 26.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára, a NAV vezetője elmondta, ez év végéig az adóhatóság ügyfélszolgálata 64 új helyen lesz elérhető.
   

Tavaly a NAV 4 millió ember személyijövedelemadó-bevallását készítette el - emlékeztetett az államtitkár, hozzáfűzve: "ennél jobban nem lehet csökkenteni a bürokráciát".
   

Idén január óta a jövedékiadó-bevallás tervezetet is a NAV készíti el,  ami 600 ezer vállalkozás számára jelent bürokráciacsökkentést - fogalmazott.
   

Tállai András közölte, tavaly 2,6 millió állampolgár jelent meg a NAV ügyfélszolgálatokon, távlati célként az adóhatóság azt szeretné elérni, hogy minél többen éljenek az e-ügyintézés lehetőségével, amely az állam számára költségcsökkentést eredményezne.
   

Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a kormányablakokban intézhető ügyek köre az idén az adóügyi ügyintézés lehetőségével is bővül. Hozzátette, egy tavalyi kormányhatározat alapján 91 kormányablakban nyílik adóügyi ügyfélszolgálat, de már most látszik, hogy ennél több helyen van igény a szolgáltatás iránt.

 

Jelenleg közel 280 kormányablak működik Magyarországon, január 1-jétől mintegy 2500 ügytípust intézhetnek itt az állampolgárok. Tavaly mintegy háromezer állami tisztviselő közel 12 millió ügyfél 14 millió ügyét intézte a kormányablakokban - ismertette a helyettes államtitkár.
   

Kovács József (Fidesz-KDNP), a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett, hogy a kormány 2011-ben, a Magyary-programban indította el a "jó állam, az emberarcú közigazgatás" kialakítását.
   

Békés megyében jelenleg hét kormányablakban, Orosházán, Szarvason, Szeghalmon, Mezőkovácsházán, Sarkadon, Békésen és csütörtöktől Gyulán lehet adóügyeket is intézni.

 

(MTI)

További hírek