CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

SZAKMAI ÖSSZEFOGLALÓK

Egyes pénzbeli ellátások kizárólag elektronikus úton igényelhetőek
A hír több mint 30 napja nem frissült!

2017. július 1-jétől a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, táppénz és baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be. Tájékoztatónkból megtudhatja, hogy milyen teendői vannak annak érdekében, hogy az említett ellátásokat elektronikusan igényelhesse.

2017. augusztus 28.

2017. január 1-jétől az Országos Egészségbiztosítási Pénztár pénzbeli ellátásokkal, baleseti táppénzzel, és utazási költségtérítéssel összefüggő egyes feladatai az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz kerültek át.

2017. július 1-jétől az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók, illetve egyéni vállalkozók, mezőgazdasági őstermelők

– a táppénz,

– a gyermekápolási táppénz,

– a csecsemőgondozási díj,

– a gyermekgondozási díj,

– a baleseti táppénz

iránti kérelmüket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be.

A kérelmek az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével tölthetőek ki és állíthatóak elő, majd regisztrációt követően kizárólag elektronikus úton – ügyfélkapun keresztül – küldhetők meg a foglalkoztató székhelye szerint illetékes egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal megyeszékhely szerinti járási (fővárosi kerületi) hivatalához (továbbiakban: járási hivatal).

Az Általános nyomtatványkitöltő program támogatásával kitöltött (továbbiakban: ÁNYK) elektronikus nyomtatvány beküldése előtt, a foglalkoztatónak nyilvántartásba kell vetetnie magát arra vonatkozóan, hogy meghatalmazottként/képviselőként kívánja-e benyújtani a nyomtatványt.

A nyilvántartásba vételhez szükséges a „REGISZTRÁCIÓS LAP Elektronikus ügyintézés keretében történő ügyintézéshez” elnevezésű nyomtatvány hitelesített kitöltése (aláírással, pecséttel).

A nyomtatvány az alábbi internetes hivatkozások alatt érhető el: http://www.neak.gov.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf (kézi kitöltéshez), http://www.neak.gov.hu/data/cms1006442/PEO.29.G.docx (gépi kitöltéshez). A http://www.neak.gov.hu/data/cms1009235/PEO.29.U.pdf link alatt pedig megtalálható a Regisztrációs lap kitöltési útmutatója.

Kitöltést követően a regisztrációs lapot a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, Budapest és Pest megye esetében pedig a XIII. Kerületi Hivatalhoz kell eljuttatni.

Csongrád megyében a Szegedi és a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal megosztva látja el a feladatot a következők szerint:

- ha a foglalkoztató székhelye a kisteleki, mórahalmi vagy a szegedi járásban található, a regisztrációs lapot a Szegedi Járási Hivatalhoz kell megküldeni,

- ha a hódmezővásárhelyi, makói vagy szentesi járásban található, akkor a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal az illetékes. Az illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalok elérhetőségei a www.kormanyhivatal.hu internetes cím alatt találhatóak.

 

Adópraxis szerkesztőség

 

Többre kíváncsi? Szeretné megismerni az összes változást részletesen, egy helyen? Konzultálna szakértőnkkel?

 

Regisztráljon itt és most az Adópraxis 14 napos kipróbálására - ne maradjon le a fontos információkról!

 

További hírek