CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2017 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

GAZDASÁGI HÍREK

Nem tudják a neten vásárlók, milyen jogaik vannak
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Magyarországon már közel százötven megkeresést kezelt a fogyasztóvédelmi kapcsolattartó pont, a fogyasztók leginkább az online szerződésekkel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában.

2016. március 29.

Az internetes vásárlás még mindig sok bosszúságot okoz a fogyasztóknak, a problémák megoldásában az online vitarendezési eljárás és az uniós békéltető honlap segíthet.

Magyarországon már közel százötven megkeresést kezelt a fogyasztóvédelmi kapcsolattartó pont, a fogyasztók leginkább az online szerződésekkel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában – közölte a Budapesti Békéltető Testület.

A BBT egy hónap alatt közel százötven megkeresést kezelt. A kérdések közel kétharmada telefonon, több mint egyharmada e-mailben érkezett, de már több kérdést feltettek az uniós békéltető honlapon is. A legtöbb megkeresés az online lehetőségekre vonatkozott (36 százalék), ezen belül is a legtöbb az interneten megkötött szerződéses jogokra (68 százalék), de az online vitarendezés menetéről is jelentős számban (32 százalék) érdeklődtek.

A fogyasztók leginkább az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő jogaikkal nincsenek tisztában, a vállalkozások rendszerint saját kötelezettségeikről, azok pontos tartalmáról tájékozódtak, többször az irányadó jogi előírásokról és azok fellelhetőségéről kérdeztek. Sokan kérnek az új békéltető honlap kezelésében is segítséget.

A közlemény kitér arra is, hogy Magyarországon már több fogyasztói probléma megoldódott, ezek jellemzően a légitársaságokkal kapcsolatos ügyek voltak.

Sokszor az okozza a problémát, hogy a fogyasztó nem tájékozódik előre arról, kivel köt szerződést. A kérdések sokszor az indoklás nélküli elállási jog gyakorlására vonatkoznak, arra a lehetőségre, hogy az átvételtől számított tizennégy napon belül a fogyasztó meggondolhatja magát.

MTI

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.







Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

15

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR