CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2017 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

GAZDASÁGI HÍREK

Egy euró alatt az üzemanyag ára
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Tavaly 7,6 százalékkal több járműüzemanyagot értékesítettek a Magyar Ásványolaj Szövetség tagjai, mint 2014-ben.

2016. január 12.

Jellemző volt a prémiumtermékek iránti kereslet erősödése, ezzel párhuzamosan a 98-as oktánszámú benzin használatának visszaszorulása. Összességében a gázolajeladások jobban nőttek, mint a benzineladások.

A tendencia az idén folytatódhat, ha fennmaradnak azok a tényezők is, amelyek az eddigi bővülés mögött állnak – mondta a Világgazdaságnak a szövetség közelmúltban kinevezett főtitkára. Grád Ottó magyarázata szerint az üzemanyag, ezen belül is a gázolaj iránti erősödő érdeklődés fő oka a hazai gazdasági teljesítmény javulása, vagyis az volt, hogy nőtt a magyar ipar és építőipar szállítási igénye. Abban bízva, hogy e folyamat fennmarad, számíthatunk a gázolaj-felhasználás további erősödésére.

A másik fontos ok a forint viszonylagos gyengesége. Ennek köszönhető, hogy miközben a térségben mindenütt egy eurónál többe kerül a benzin vagy a dízel literje, Magyarországon van példa egy eurónál alacsonyabb árra is. Így a nálunk áthaladó kamionosok már nem tele tankkal érkeznek, mint korábban, hanem úgy, hogy itt tankolhassanak. Ha az euró ára 2016-ban is megmarad a mostani, 310–320 forintos sávban, akkor Grád Ottó szerint abban is bízhatunk, hogy a közúti tranzit-áruszállítás továbbra is növeli a magyarországi gázolaj-értékesítést. Ehhez persze arra is szükség van, hogy a kőolaj világpiaci ára ne erősödjön érdemben.

Végül a piac kifehéredése is segítette a hazai eladásokat. A vámellenőrzések több éve tapasztalható szigorodása miatt zsugorodik az üzemanyag magánszemélyek általi szürkeimportja, amely azonban még így sem lebecsülendő: nagysága még tavaly is több százezer köbmétert tehetett ki.

Magyarországon mintegy 1800 töltőállomás működik, ezeknek körülbelül a 30 százaléka a Molé. Mögötte a második legnagyobb piaci szereplő a Shell, majd az Agip következik, de az utóbbi benzinkútlánc átvételéről tavaly már megállapodott a Mol. A lista negyedikje az OMV, ötödik a még Lukoil néven futó, de már Normbenz ellenőrzésű hálózat. A hazai üzemanyag-kiskereskedelmi piacra készült a lengyel PKN-Orlen is, amely az Agip hálózat megszerzéséről ugyan lemaradt, de hírek szerint nem mondott le itteni terjeszkedéséről. Célpontjaként a Shell vagy az OMV hálózata kerülhet szóba, de eddig a két utóbbi társaság egyike sem utalt rá, hogy kivonulna az országból.
vg.hu

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.







Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

10

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR