//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

GAZDASÁGI HÍREK

Értékben és mennyiségben is nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Több mint 1000 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december és 2015. július között, így értékben 4, mennyiségben pedig 3 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért kilencven termékkategóriában - közölte a Nielsen piackutató vállalat pénteken az MTI-vel.

2015. szeptember 07.

Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója a közleményben úgy fogalmazott: a nagy forgalmú alkoholmentes italok kiemelkedő növekedése jelentős mértékben járult hozzá az átlagos forgalom bővüléséhez. Hozzátette: szénsavas üdítőitalból és ásványvízből 7-7 százalékkal, gyümölcsléből pedig 10, jeges teából 9 százalékkal emelkedett a boltok bevétele tavaly december és idén július között, az egy évvel korábbi azonos időszakhoz viszonyítva.
    A Nielsen közleményében azt is kiemelte, hogy kétszámjegyű növekedést ért el értékét és mennyiségét tekintve is az energia- és sportitalok eladása, továbbá a chipsek forgalma.
    A bolttípusok forgalmát elemezve rámutattak: a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre ugyanúgy a forgalom 66 százaléka jutott a legutóbbi nyolc hónap során, mint egy évvel korábban. Az 51-200 négyzetméteres egységek forgalmi részesedése azonban 17 százalékról 18-ra emelkedett, miközben az 50 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya 9-ről 8 százalékra csökkent.

 

(MTI)

További hírek