CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2017 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

GAZDASÁGI HÍREK

Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Az idén az első fél évben több mint 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban, az előző negyedévhez képest pedig a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők, így az éves bővülés is elérheti a 16 százalékot a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint.

2015. szeptember 01.

Az online kiskereskedelmi index (OKI) kutatássorozat idei harmadikeljuttatott felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.
    A korábbi tájékoztatás szerint a hat legnagyobb szektor 2014-ben több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül. Az idén az első féléves forgalom elérte a 72 milliárd forintot.
    Az MTI-nek kedden eljuttatott közleményben kiemelték: az online kereskedők a korábbiaknál pozitívabban értékelték a második negyedévi forgalmat, amelyben a hagyományos boltok vasárnapi zárva tartása is szerepet játszik. Megjegyzik ugyanakkor azt is, hogy a vasárnapi pihenőnap bevezetésétől hosszú távon nem várható nagymértékű forgalomnövekedés, csak kisebb szezonális kiugrásokra számítanak az áruházak.
    A felmérésben részt vevők a harmadik negyedév kilátásait is optimistán értékelték, igaz, hogy a harmadik negyedévi teljesítmény általában erős, hiszen több szektor számára is a nyár vége, valamint az ősz eleje az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett.
    A vizsgálatban részt vevők arra számítanak, hogy a magyar gazdaság a következő időszakban stagnál - olvasható a közleményben.
    GKI Digital Kft. 2013-ban jött létre, a GKI Gazdaságkutató Zrt. digitális területekkel kapcsolatos, piackutatásokra szakosodott leányvállalataként.
    Az Árukereső.hu Magyarország egyik ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg közel 1900 webáruház, 6,1 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.

 

(MTI)

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.







Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

15

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR