CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK - JOGSZABÁLYI KÖRKÉP

Gazdaságot fehérít az NGM új rendelete
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A gazdaság fehérítésének következő lépését jelenti a Nemzetgazdasági Minisztérium új rendelete, amely a számlázó programok iránt támasztott követelményeket és a számlák formai ismérveit foglalja egyértelmű jogszabályba. E rendelet megalkotását a pénztárgépekkel és taxaméterekkel szemben támasztott új követelmények és informatikai lehetőségek együtt tették időszerűvé. A rendelettel megnyílt a lehetőség az elektronikus nyugtaadásra is.

2014. július 14.

2014. július 1-jén hatályba lépett a 23/2014. (VI.30.) számú NGM rendelet, amely a számlázás és nyugtaadás szabályait foglalja egységes keretbe, összhangban az áfa törvény előírásaival. A rendelet egységesíti az adóügyi bizonylatokkal szemben támasztott követelményeket, a korábbi előírások egyetlen lényegi módosításával: a számlázó programokkal szemben is szigorúbb követelményeket támaszt, tekintve, hogy a pénztárgépekkel és taxaméterekkel kapcsolatos elvárások is szigorodtak. A rendelet értelmében, ha a vállalkozó 2014. október 1. után kezd el számlázó programot használni, akkor azt 30 napon belül be kell jelentenie az adóhatóságnak. Amennyiben a vállalkozó 2014. október 1-jét megelőzően is alkalmazott már számlázó programot, akkor azt elegendő 2014. november 15-ig bejelentenie. A jogszabály így elegendő felkészülési időt biztosít mindenki számára a bejelentés megtételére.

A rendelet egyúttal korszerűsíti a számlázás és a nyugtaadás követelményeit, és teret nyit a számítógéppel előállított, illetve elektronikus nyugta adásnak. Ezen kívül ösztönzi az adóellenőrzéshez szükséges elektronikus nyilvántartások vezetését, amivel hozzájárul az adóalanyok adminisztratív terheinek nagymértékű csökkentéséhez.

(Nemzetgazdasági Minisztérium)


További hírek