CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2017 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK - JOGSZABÁLYI KÖRKÉP

Új előírások a közlekedésfejlesztés uniós finanszírozásában
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az Európai Bizottság közös szervezésű szakmai napon mutatták be az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) közlekedési forrásainak felhasználási szabályait 2014. január 22-én, Budapesten. A rendezvényt megnyitó Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár kifejtette: az első nemzetközi kiírások akár már idén tavasszal megjelenhetnek. Magyarország elemi érdeke ezért, hogy az intézményrendszer, a közlekedési társaságok és más szereplők felkészülten várják a pályázatok indulását.

2014. január 27.

Az idén kezdődő uniós pénzügyi ciklusban nagymértékben módosul a közlekedési beruházások közösségi finanszírozása. Az újonnan életre hívott CEF 2011-es árakon meghatározott 29,3 milliárd eurós főösszegéből 23,1 milliárd euró fordítható közlekedési célokra. E keretből 10 milliárd eurót a Kohéziós Alapból átcsoportosítandó, a kohéziós országok számára elkülönített forrás tesz ki, amely 85 százalékos uniós finanszírozás mellett érhető el.

Az átemelt kohéziós forrásokra 2016 végéig lehet a nemzeti borítékoknak megfelelően pályázni. Az előzetes számítások alapján ebből az összegből folyó áron 1075 millió euró, több mint 300 milliárd forint juthat Magyarországnak. A tervek szerint a keretösszeg több mint nyolcvan százaléka vasúti fejlesztésekben hasznosulhat. 2017 januárjától a nemzeti leosztás megszűnik, a fel nem használt forrásokat visszaterelik a CEF közös költségvetésébe. Ekkortól kezdve a jobb előkészített projektekkel rendelkező kohéziós országok vihetik el a pénzeket a többiek elől.

Völner Pál elmondta: A hazai közlekedési szakpolitika korán felismerte a változtatások jelentőségét. A magyar uniós elnökségi időszaktól kezdve folyamatosan zajlottak a tárgyalások az új finanszírozási megoldásokról az Európai Bizottsággal, a tagállamokkal és az Európai Parlamenttel. A végül megszületett szabályozásokat Magyarország jó kompromisszumnak tartja.

A rendezvényen mások mellett az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatósága (DG Move) és Regionális és Várospolitikai Főigazgatósága (DG Regio) képviselői ismertették a forrásfelhasználás kereteit a szakmai közönség előtt.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.







Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

30

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR