//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

- GAZDASÁGI HÍREK

Imádott márkáink: Pöttyös Túró Rudi, Danone, RTL
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A magyar fogyasztók két, hagyományosan magyar céghez, a MOL-hoz és a Richterhez érzik legközelebb magukat. A márkák esetében pedig egyértelműen a Pöttyös Túró Rudi áll a legközelebb a szívükhöz, de a két vezető kereskedelmi tévécsatorna is az élen végzett. Ez derült ki a B&P Braun & Partners idei felméréséből.

2010. november 03.

2010-ben második alkalommal készült el a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációját mérő rangsor, a Reputation Rating, amelynek egyik dimenzióját az érzelmi közelség alkotja. A felmérésben részt vevő érintettek azt értékelték, hogy mennyire érzik magukénak a vállalatokat, milyen mértékben tudnak azonosulni egyes cégekkel. Ezen belül a vállalati kommunikáció észlelt minőségét és mennyiségét, valamint a vállalat és érintettjei közötti viszonyt ítélték meg.

Ezeknek a szempontoknak legnagyobb mértékben két hagyományosan magyar cég, a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., valamint a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. felelt meg, amelyek a tízfokozatú skálán 6,49, illetve 6,46 pontot értekel. Ez más értékelt dimenziók átlagos eredményéhez képest alacsony értéknek tűnik, jelentősen magasabb viszont, mint a vizsgált negyven cég átlaga, amely csupán 5,28 pont lett. Az öt vizsgált szempont közül ezen a területen érték el a leggyengébb eredményt a magyarországi nagyvállalatok. Bár az érintettek szerint ez a legkevésbé fontos eleme egy cég reputációjának, az adatok azt mutatják, hogy ezen a téren jelentős fejlődési potenciállal rendelkeznek.

„További érdekesség, hogy az érzelmi közelség terén a MOL-t és a Richtert olyan cégek követik, amelyek nevével mindennapi bevásárlásaink során nap mint nap találkozunk, valamint intenzív kommunikációs tevékenységük révén aktív részesei életünknek. A dimenzió további kiemelkedő helyezettje ugyanis a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., a Nestlé Hungária Kft. és a Pick Szeged Zrt. lett. Ezekhez a vállalatokhoz számos szempontból kötődhetünk – közel érezhetjük magunkat fogyasztóként, munkavállalóként, üzleti partnerként, a civil vagy az állami szféra tagjaként, tehát nem csak a fogyasztói típusú kapcsolatra jellemzőek az eredmények” – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.

A Brand Community Survey keretében a B&P Braun & Partners a GfK Hungária Piackutató Intézettel közösen érzelmi közelségként azt vizsgálta, hogy a márkaközösség elkötelezett és kevésbé elkötelezett tagjai mennyire érzik közel magukat egyes márkákhoz, amely része az azonosságtudatnak, azaz, hogy mennyire érzik magukat hasonlónak a márkaközösség más tagjaihoz. Ezen a területen a Pöttyös Túró Rudi bizonyult a legjobbnak, a márkát ismerők közel kétharmada mutatott erős érzelmi azonosulást. Valamivel gyengébb, de szintén kimagaslónak mondható eredményt ért el a Danone, amelyhez tízből hat válaszadó érezte közel magát. A legjobb öt között a két nagy kereskedelmi csatorna, az RTL Klub és a TV2 (58 és 57 százalék), valamint a Coca-Cola (56%) szerepelt.

(A rovat híreinek forrása a Gazdasági Rádió Online)

További hírek