//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2019 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

- GAZDASÁGI HÍREK

Saját szervízhálózatot kínál a Groupama
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Tíz százalékkal kevesebbe kerül a karambolos autók javítása, mióta saját szervízhálózatot működtet, viszont a megtett kilométerrel arányos autós biztosítást kevesebben választották, mint amennyire számított a Groupama - mindezeket a francia biztosító szakemberei mondták el a helyszínen, magyar szakújságíróknak.

2010. október 23.

A Magyarországon Groupama Garancia néven jelen lévő biztosító a 38 millió autóból 4 milliót biztosít Franciaországban, és ezzel a harmadik helyen áll a piacon. Ott az autósok zöme minden kárra kiterjedő biztosítást köt, vagyis a kötelező- és casco biztosítás együtt van. A kettőért - átlagosan - évi 500 eurót kell fizetni, amelyből mintegy 100 eurónyi a kötelező biztosítás - magyar terminológiában a kgfb - míg 400 eurónyi a casco biztosítás díja. Az előbbi kissé drágább, mint Magyarországon, míg az utóbbi érezhetően olcsóbb. Ott a biztosítók kevésbé a díjban, mint inkább a szolgáltatásban versenyeznek. Franciaországban évente az autósok 20 százaléka vált biztosítót, és ebben már szerepelnek azok is, akik új autót vásárolva teszik ezt.

A Groupama egyik szolgáltatása, a saját javító hálózat, amely az egész országban 760 franchise rendszerben működő javító bázist - műhelyt - foglal magában. Az egészet a Groupama CapsAuto nevű leányvállalata működteti. Mint Geneviéve Roudier igazgató elmondta, ha a kocsi a baleset helyéről nem tud a saját lábán eljönni, akkor a csere autót oda küldik, különben a legközelebbi javító műhelyben kapja meg az ügyfél a csere kocsit. A javítás ideje átlagosan 5 nap, az alkatrészeket - bele értve a festéket is - központilag rendelik, így a javítás 10 százalékkal lesz olcsóbb, mint enélkül. A javítás minden fázisát feljegyzi a speciális internetes hálózaton a műhely, és arról sms-üzenete kap az ügyfél. Végül a lakása elé viszik a megjavított autót, és elhozzák a csere kocsit.

A cég egy másik részlege a totálkáros autó helyett keres másik új, vagy használt kocsit. Az újra 10-15 százalék kedvezményt kapnak a kereskedőtől, míg a használtra fél év garanciát vállalnak. Tavaly 131 ezer ügyfelük volt, a javítási érték pedig 132 millió eurót tett ki.

Az MTI kérdésére Yann Ménétrier a Graoupama Garancia vezérigazgatója úgy vélte, hogy egy hasonló rendszer Magyarországon is létrehozható. Eddig az üvegkárok helyszíni javítását szervezték meg. A Groupama egyedül kínál a francia piacon a megtett kilométer függvényében fizetendő díjú autó biztosítást. Úgy kalkuláltak, hogy a keveset autózó ügyfelek - a meglévők fele - fog ezzel élni. Ehelyett csak 60 ezren választották. A megtett kilométert a kocsiba beépített műholdas nyomkövető rögzíti, ez viszont az ellopott autó helyét is megmondja.

(A rovat híreinek forrása a Gazdasági Rádió Online)

További hírek