//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2020 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

- GAZDASÁGI HÍREK

Saját szervízhálózatot kínál a Groupama
A hír több mint 30 napja nem frissült!

Tíz százalékkal kevesebbe kerül a karambolos autók javítása, mióta saját szervízhálózatot működtet, viszont a megtett kilométerrel arányos autós biztosítást kevesebben választották, mint amennyire számított a Groupama - mindezeket a francia biztosító szakemberei mondták el a helyszínen, magyar szakújságíróknak.

2010. október 23.

A Magyarországon Groupama Garancia néven jelen lévő biztosító a 38 millió autóból 4 milliót biztosít Franciaországban, és ezzel a harmadik helyen áll a piacon. Ott az autósok zöme minden kárra kiterjedő biztosítást köt, vagyis a kötelező- és casco biztosítás együtt van. A kettőért - átlagosan - évi 500 eurót kell fizetni, amelyből mintegy 100 eurónyi a kötelező biztosítás - magyar terminológiában a kgfb - míg 400 eurónyi a casco biztosítás díja. Az előbbi kissé drágább, mint Magyarországon, míg az utóbbi érezhetően olcsóbb. Ott a biztosítók kevésbé a díjban, mint inkább a szolgáltatásban versenyeznek. Franciaországban évente az autósok 20 százaléka vált biztosítót, és ebben már szerepelnek azok is, akik új autót vásárolva teszik ezt.

A Groupama egyik szolgáltatása, a saját javító hálózat, amely az egész országban 760 franchise rendszerben működő javító bázist - műhelyt - foglal magában. Az egészet a Groupama CapsAuto nevű leányvállalata működteti. Mint Geneviéve Roudier igazgató elmondta, ha a kocsi a baleset helyéről nem tud a saját lábán eljönni, akkor a csere autót oda küldik, különben a legközelebbi javító műhelyben kapja meg az ügyfél a csere kocsit. A javítás ideje átlagosan 5 nap, az alkatrészeket - bele értve a festéket is - központilag rendelik, így a javítás 10 százalékkal lesz olcsóbb, mint enélkül. A javítás minden fázisát feljegyzi a speciális internetes hálózaton a műhely, és arról sms-üzenete kap az ügyfél. Végül a lakása elé viszik a megjavított autót, és elhozzák a csere kocsit.

A cég egy másik részlege a totálkáros autó helyett keres másik új, vagy használt kocsit. Az újra 10-15 százalék kedvezményt kapnak a kereskedőtől, míg a használtra fél év garanciát vállalnak. Tavaly 131 ezer ügyfelük volt, a javítási érték pedig 132 millió eurót tett ki.

Az MTI kérdésére Yann Ménétrier a Graoupama Garancia vezérigazgatója úgy vélte, hogy egy hasonló rendszer Magyarországon is létrehozható. Eddig az üvegkárok helyszíni javítását szervezték meg. A Groupama egyedül kínál a francia piacon a megtett kilométer függvényében fizetendő díjú autó biztosítást. Úgy kalkuláltak, hogy a keveset autózó ügyfelek - a meglévők fele - fog ezzel élni. Ehelyett csak 60 ezren választották. A megtett kilométert a kocsiba beépített műholdas nyomkövető rögzíti, ez viszont az ellopott autó helyét is megmondja.

(A rovat híreinek forrása a Gazdasági Rádió Online)

További hírek

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

18

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR