//

CÍMKEFELHŐ
gazdasági szakkiadó | hivatalos állásfoglalás | adó | pénzügy | gazdasági folyóirat | szakkönyv | jogszabálykereső | kommentár | letölthető szerződésminták | tudástár | tanácsadás | gazdasági kiadványok | gazdasági konferencia | ingyenes számviteli tanácsadás | könyvelők kötelező továbbképzése | kötelező kreditpontok 2018 | közlöny | kormányrendelet | céginformáció

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK - JOGSZABÁLYI KÖRKÉP

Megváltozott a közbeszerzési gyakorlat
A hír több mint 30 napja nem frissült!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2013. február 1-jei hatállyal módosította azt a közbeszerzési gyakorlatot, amely szerint az építési beruházásokhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások során az ajánlattevőknek már az ajánlattételi szakaszban rendelkezniük kell mérnök kamarai tagsággal. A jövőben ez a feltétel kizárólag a nyertes ajánlattevőtől követelhető meg.

2013. február 13.

A módosítás oka, hogy a közbeszerzési eljárások európai uniós audit-ellenőrzése során az Európai Bizottság auditorai diszkriminatív közbeszerzési gyakorlatnak minősítették a 2007 óta bevett eljárást, amelyben a mérnök kamarai tagságot minden ajánlattevőtől megkövetelték. Bár Magyarország nem ért egyet azzal, hogy a közbeszerzési eljárások kifogásolt rendelkezései korlátoznák a versenyt, a vita gyors rendezésének érdekében elébe ment az Európai Bizottság kérésének.

A vita végleges rendezése és az érintett operatív programok (KÖZOP, KEOP, TIOP) esetleges felfüggesztésének elkerülése érdekében Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Csepreghy Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára 2013. február 18-án tárgyalásokat folytat az Európai Bizottság illetékes főigazgatójával. Mivel Magyarország eleget tett az Európai Bizottság felvetésének és módosította a kifogásolt gyakorlatot, az NFM álláspontja szerint már csak a folyamat technikai befejezése van hátra.

Magyarországon a Bizottság által vitatott közbeszerzési gyakorlat 2007. január 1-jétől, tehát a 2007-2013-as programidőszak kezdetétől érvényesül. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mindig az ország érdekeit tartja szem előtt, így ebben a számunkra fontos, de nem sorsdöntő kérdésben is. A fejlesztési források maradéktalan lehívása viszont sorsdöntő kérdés, és mint ilyen, prioritást élvez - ezért az NFM olyan döntést hozott, amely minden érintett program esetében garantálja a maradéktalan forráslehívást.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)

További hírek