időpont:
2016.04.07 09:00-16:30 helyszín: Budapest Lurdy Ház, 1. emelet Konferenciaterem (1097 Budapest, Könyves K. krt. 12-14.) |
BRUTTÓ ÁR: 25 400 Ft Meghatározott előfizetéssel rendelkezők részére térítésmentes 2fő/előfizetés; |
Ez az előadás már lezajlott. |
Szeretettel meghívjuk Önt az Áfa nap, valamint az elektronikus számlázás 2016. c. szakmai rendezvényünkre.
A vállalkozások számára folyamatos kihívást jelent, hogy megfeleljenek a megváltozott törvényi előírásoknak és az adminisztrációs terheknek. Az ezekre való felkészüléshez nem elég csupán a jogszabályi háttér, de az ellenőrzési folyamatok során felmerülő gyakorlati kérdések ismerete is szükséges.
A konferencia részletes programja:
08:15-09:00 Érkezés, regisztráció
09:00-11:00 Bonácz Zsolt adószakértő
Az Általános forgalmi adót érintő 2016. évi változások
- A lakásépítés áfája 5%-ra csökken (fogalmi bemutatással)
- A sertés tőkehús áfája 5%-ra csökken (fogalmi bemutatással)
- Az időszaki elszámolás esetei – fizetési határidő szerinti teljesítési időpont
- Az időszaki elszámolás esetei – a számla dátuma szerinti teljesítési időpont
- Az időszaki elszámolás esetei – az időszak utolsó napja szerinti teljesítési időpont
- Az időszaki elszámolás szerinti teljesítések átmeneti szabályozása (2015.06.30/2016.01.01)
- Az adólevonási jog önellenőrzés útján való érvényesítése 2 évvel a teljesítési dátum után
- A fordított adózású számla levonási jogának azonos időszakban való érvényesítése
- Csoportos adóalanyiság szabályváltozásai
- A légi-személyszállítás, távközlési-, műsor- és elektronikus szolgáltatás számlakibocsátás alól mentesülése
- Közcélú adományozás
- Konzultáció, kérdések és válaszok a fenti témákban
11:00-11:15 Kávészünet
11:15-12:45 Vira Sándor okleveles adóellenőrzési és forgalmi adószakértő
Ingatlanok értékesítése, számlázása a 2016. évi változások fényében
- Ingatlanok csoportosítása
- Adómentes és adóköteles értékesítések
- Fordított adós ingatlanértékesítések
- Tőkekivonás és az apport
- Ingyenes ügyletek speciális szabályai
12:45-13:15 Ebédszünet
13:15-14:45 Vira Sándor előadásának 2. része
Export-import szolgáltatásokról részletesen
- Fő teljesítési hely szabály szerint adózó szolgáltatások
- A speciális teljesítési hely szabályai
- Az adófizetésre kötelezett személy import export szolgáltatásnál
- Távolról nyújtható szolgáltatások szabályai
- Termékexport és azzal egy tekintet alá eső értékesítések, az adómentesség feltételei.
- Közösségi adómentes értékesítés fajtái és az adómentesség feltételei
- Láncértékesítések teljesítési hely szabályai, a háromszög ügylet egyszerűsítési szabályai
Számlázási szabályok, számlamódosítások
- Számla tartalmi elemeiről részletesen
- Melyik ország szabályait alkalmazzuk a számla kiállítása során?
- Mikor állítunk ki számlát és mikor nyugtát?
- A számla kiállítás határideje
- A számla áfa tartalmának forintra történő átszámolás
- A számlamódosítás, érvénytelenítés formális megjelenítése, a módosítás hatásának elszámolási időszaka
- Konzultáció, kérdések és válaszok a fenti témákban
14:45-16:30 Czöndör Szabolcs főosztályvezető, NAV Ellenőrzést Támogató Főosztály
Elektronikus számlázás, ellenőrzés 2016.
Jogszabályi háttér
- Az elektronikus számla fogalma
- Az elektronikus számla három alapelve:
- eredet hitelessége
- olvashatóság biztosítása
- tartalom sértetlensége
- A három alapelv értelmezése különböző típusú elektronikus számlákra
Elektronikus számlázás gyakorlata
- Számla kiállítás folyamata PKI és EDI rendszer esetében
- Számlázó rendszerrel kapcsolatos jogszabályi előírások
- Számla befogadásának folyamata
- Külföldi elektronikus számlák kezelése
- Archiválási megoldások
- Elektronikus számla kontírozása
Elektronikus számlázás adóhivatali ellenőrzése
- Elektronikus számla adóhivatali ellenőrzésének megközelítései
- Ellenőrzés gyakorlati kérdései
- Esettanulmányok
Szakmai napunk támogatója a BMD Rendszerház Kft.
***
Technikai információk, kapcsolat
A helyszín kapacitása miatt, csak előzetes jelentkezés alapján tudjuk résztvevőinket fogadni. A rendezvény helyszínén étkezési lehetőség térítés ellenében igénybe vehető.
Kérdéseivel kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
Tel.:( 061) 880-7600, (061) 880-7666
Fax:( 061) 880-7699
E-mail: tudaskozpont@menedzserpraxis.hu
*Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl.: az előadó betegsége) esetén az előadás elmarad, de a résztvevő további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.
Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.
Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről
Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.
Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.
Rendelkezik érvényes előfizetéssel?
Igen
Nem
Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek
Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:
27
AKTUÁLIS ESEMÉNYEK
SZAKMAI KLUBJAINK
ADÓNAPTÁR