Civil szervezetek 2017. évi aktualitásai (jogszabályi változás, számvitel, adózás)
időpont: 2017.03.28 09:30-16:00
helyszín: Budapest Lurdy Ház, 1. emelet Konferenciaterem (1097 Budapest, Könyves K. krt. 12-14.)

BRUTTÓ ÁR: 25 400 Ft

Meghatározott előfizetéssel rendelkezők részére térítésmentes 2fő/előfizetés;
mérlegképes kreditpont-gyűjtési lehetőség 1fő/előfizetés

Hogyan lehetek előfizető?

Ez az előadás már lezajlott.

Szeretettel meghívjuk Önt a Civil szervezetek 2017. évi aktualitásai (számvitel, adózás) c. szakmai rendezvényünkre, amely a legfrissebb jogszabályi változásokra épül.

Szakértőink a legfrissebb adózási és számviteli feladatok mellett a mindennapi munkát segítő megoldások megtalálásában is hathatós segítséget nyújtanak.
Ezáltal bemutatják a sikeresen működő civil szervezetek sajátosságait a megváltozott jogszabályi háttér ismeretében.

A konferencia részletes programja:

08:15-09:00 Érkezés, regisztráció

09:00-09:30 Dr. Gaál Nóra ügyvéd
2016. évi CLXXIX törvény a civil szervezetek és a cégek nyilvántartásával összefüggő eljárások módosításáról és gyorsításáról szóló törvény 2017. január 1. és 2017. március 1-én hatályba lépő rendelkezéseinek ismertetése
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a Civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI törvény változásai:
- Egyesületeket érintő PTK módosítás
- Egyszerűsített nyilvántartásba vételi eljárás sport egyesületeknél
- közalapítványokat érintő változás
- székhelyhasználat igazolása
- bírósági ügyintézési határidő
- változás bejegyzési eljárás elmulasztása esetén alkalmazható pénzbírság,
- törlési eljárás
- alapítvány és egyesület jogutód nélküli megszűnését eredményező ok megállapítására irányuló polgári nem peres eljárás
- törvényességi felügyeleti eljárás

09:30-11:30 dr. Gróf Gabriella igazságügyi adó- és könyvszakértő
Számvitel
- A civil törvény és a számviteli törvény szabályainak hatása a számvitel rendjére
- A civil szervezetekre vonatkozó számviteli előírások.
- A civil szervezet jogi személy szervezeti egységének létrehozása, ezen szervezeti egységek működése, szabályozásuk sajátossága
- A számviteli rendszer belső szabályozottsága: számviteli politika és egyéb belső szabályzatok. Ezek főbb tartalmi elemei, sajátosságok a civil szervezetekre vonatkozóan
- Az alap és vállalkozási tevékenység kezelése a számviteli nyilvántartások vezetése során, bevételek és költségek kimutatása a Civil törvény előírásai alapján.
- A gazdasági-vállalkozási tevékenység tartalma, kezelése.
- A költségek felosztására vonatkozó szabályok vállalkozási tevékenység folytatása esetén
- A támogatások és adományok elszámolására vonatkozó rendelkezések a civil szervezetnél és a támogatónál
- Egyszeres és kettős könyvvezetés alkalmazására vonatkozó előírások, a választás feltételei
- Egyszerűsített beszámoló, egyszerűsített éves beszámoló tartalma
- Kiegészítő mellékletre vonatkozó előírások
- A közhasznúsági melléklet készítésének kötelezettsége, annak tartalma. A közhasznú minősítés tartalma, mutatószámai
- Könyvvizsgálati kötelezettségre vonatkozó előírások
- Letétbe helyezés és közzététel kötelezettsége, ennek határideje és módja; a nyilvánosságra hozatalra vonatkozó egyéb rendelkezések. Elektronikus eljárásra kötelezettek köre.
- Konzultáció, kérdések és válaszok a fenitémákban

11:30-11:45 Kávészünet

11:45-16:00 Varga Hajnalka okl. adószakértő, pénzügyi- és vállalkozási szakértő
A vagyonbevallással kapcsolatos teendők, feladatok, valamint a hozzá tartozó eljárási jogi szabályok ismertetése
A civil szervezetek adóhatósági bejelentkezésének szabályai
- A gazdasági - vállalkozási tevékenység szabályai 2017-ben a Civil törvény alapján
- A civil szervezet a befektetési és az ingatlan hasznosítási tevékenység folytatása, továbbá a dolog vagy jog részben vállalkozási tevékenységhez történő használata,
- A civil szervezetek társasági adóalapjának meghatározása példákkal alátámasztva,
- Társasági adókedvezmények a civil szektorban, amire érdemes odafigyelni,
- Az adományok gyűjtésének szabályai, dokumentálási kötelezettségek,
- Civil szervezetek támogatása, feltételrendszere, érvényesíthető kedvezmények,
- Az 1%-os felajánlások kezelése,
- Az 1%-os felajánlások felhasználásának folyamata, elszámolása,
- Civil szervezetek által nyújtható adómentes juttatások köre,
- Pályázat útján elnyert hazai és nemzetközi támogatások adójogi és számviteli kezelése,
- A civil szervezetek speciális kiadásainak rendszere,
- A Civil tv. szerinti mutatószámok szerepe,
- Cafeteria juttatások alkalmazása
- Adómentesen adható juttatások köre
- Civil szervezetek és az önkéntes foglalkoztatás szabályai
- Szakmai konzultáció

Ebédszünet: 13:00-13:30
Kávészünet: 14:30-14:45 Kávészünet


***
Technikai információk, kapcsolat


A helyszín kapacitása miatt, csak előzetes jelentkezés alapján tudjuk résztvevőinket fogadni. A rendezvény helyszínén étkezési lehetőség térítés ellenében igénybe vehető.

Kérdéseivel kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:

Tel.:( 061) 880-7600; ( 061) 880-7666
Fax:( 061) 880-7699
E-mail: tudaskozpont@menedzserpraxis.hu

*Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl.: az előadó betegsége) esetén az előadás elmarad, de a résztvevő további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel. ||

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

27

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR